Αντίνου Μαρία

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

 

ΑΡΧΙΚΗ  ΣΕΛΙΔΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
ΤΕΣΤ ΔΥΣΑΝΕΞΙΑΣ
ΘΕΜΑΤΑ  ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΜΗΝΑ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Άρθρα

ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

Οι  βιταμίνες  είναι  μια  μεγάλη  κατηγορία  συστατικών  των  τροφίμων  που  σε  ελαχίστη  ποσότητα   είναι  απαραίτητες   για  τον οργανισμό  μας.

Ανήκουν  στα  μικροθρεπιτκα   συστατικά ,που  δεν  αποδίδουν  ενέργεια. Οι  βιταμίνες  έχουν  διαφορετικές φυσιολογικές ιδιότητες π.χ  άλλες  δρουν  σαν  συνένζυμα  και  άλλες  σαν  ορμόνες. Χωρίζονται   σε  δυο  κατηγορίες   της  ΥΔΑΤΟΔΙΑΛΥΤΕΣ   ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ  που   είναι  το  σύμπλεγμα  των  βιταμινών   Β ( Β1, Β2, Β3, Β6,Β12) το  φυλλικο   οξύ, τη βιοτινη, παντοθενικο  και  η  βιταμίνη C, οι  βιταμίνες  αυτές  δεν  αποθηκεύονται  στους  ιστούς  και  της ΛΙΠΟΔΙΑΛΥΤΕΣ  ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ  που   είναι  : η  Βιταμίνη  Α, η Βιταμίνη D, η  Βιταμίνη E  και  η  Βιταμίνη K, οι  βιταμίνες  αυτές  αποθηκεύονται  εύκολα  στους  ιστούς και  είναι  πολύ  σημαντικές.Οι βιταμίνες  αυτές  πεπτονται  και  απορροφούνται  μαζί  με τα  λίπη  της  διατροφής. Δύσκολα  είναι  να  εμφανίσει  έλλειψη  σε  αυτές  αλλά  δεν  είναι  απίθανο,ειδικά  όταν  η  διαιτητική πρόσληψη  τους  είναι  ανεπαρκής  ή  δεν  καταναλώνονται  μαζί  με  την  επαρκή  ποσότητα και  ποιότητα  λίπους .

 

ΛΙΠΟΔΙΑΛΥΤΕΣ   ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Α

ΠΗΓΕΣ : συκώτι,βούτυρο,αυγά,γαλακτοκομικά πλούσια  σε  λίπος, φρούτα  και  λαχανικά  με  βαθύ  πράσινο  ή  πορτοκάλι  χρώμα.(σπανάκι, μαρούλι, χόρτα, καρότο, ντομάτα, βερίκοκο, πεπόνι,μανγκο) 

ΠΟΥ  ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ : Ανάπτυξη- αναπαραγωγή, όραση, δέρμα, αντικαρκινική δράση

ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ :προκαλεί  Δερματικές παθήσεις, διαταραχές στην όραση

 

ΒΙΤΑΜΙΝΗ  D

ΠΗΓΕΣ: συκώτι, κρόκος  αυγού , ψάρια, βούτυρο , εμπλουτισμένο   γάλα

ΠΟΥ  ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ : Σχηματισμός οστών και δοντιών, μεταβολισμός ασβεστίου και φωσφόρου

ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ : προκαλεί Ραχίτιδα, οστεομαλάκυνση, διαταραχές μεταβολισμού

 

ΒΙΤΑΜΙΝΗ  Ε

ΠΗΓΕΣ : φυτικά  λίπη ,δημητριακά, αβοκάντο, ξηροί  καρποί , γαρίδες

ΠΟΥ  ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ: Παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων, αντιοξειδωτικές ιδιότητες, αντικαρκινική δράση

ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ :προκαλεί Καταστροφή ερυθρών αιμοσφαιρίων, σεξουαλικές διαταραχές

 

ΒΙΤΑΜΙΝΗ  Κ

ΠΗΓΕΣ : πράσινα  λαχανικά, κάστανα ,ντομάτες ,αυγό , συκώτι

ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ : Πήξη του αίματος

Αιμορραγίες, διαταραχές στην πήξη του αίματος

 

ΥΔΑΤΟΔΙΑΛΥΤΕΣ  ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β1 (θειαμίνη )

ΠΗΓΕΣ: δημητριακά  ολικής  αλέσεως ,γάλα, χοιρινό, αρνί , ψάρια, συκώτι ,πουλερικά

ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ : Μεταβολισμός Υδατανθράκων, βοηθάει στην καλή λειτουργία των νεύρων

ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ :προκαλεί Διαταραχή μεταβολισμού υδατανθράκων, μπέρι - μπέρι, ανορεξία, δυσκοιλιότητα, αδυναμία

 

ΒΙΤΑΜΙΝΗ  Β2 ( ριβοφλαβινη)

ΠΗΓΕΣ: ξηροί  καρποί , γαλακτοκομικά ,μαγιά  μπύρας , δημητριακά  ολικής  αλέσεως

ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ : Μεταβολισμός υδατανθράκων, καλή λειτουργία των νεύρων

Επιπεφυκίτιδες, Δερματικές παθήσεις, Αδυναμία

 

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β3 (νιασινη )

ΠΗΓΕΣ : Αυγά, γάλα, συκώτι, μοσχάρι, κοτόπουλο, όσπρια, πλιγούρι

ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ : Μεταβολισμός υδατανθράκων, καλή λειτουργία των νεύρων

ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ :προκαλεί Πελλάγρα, επιγαστρικές και νευρικές διαταραχές, στοματίτιδα, γλωσσίτιδα

 

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β6 ( πυροδοξινη)

ΠΗΓΕΣ: Μοσχάρι, συκώτι, όσπρια, αυγά, δημητριακά, μπανάνα, πατάτες

ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ : Μεταβολισμός λιπών και πρωτεϊνών, σχηματισμός αιμοσφαιρίνης

ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ : προκαλεί Νεφρολιθίαση, νευρικές παθήσεις, σπασμοί, γαστρεντερικές διαταραχές

 

ΠΑΝΤΟΘΕΝΙΚΟ ΟΞΥ

ΠΗΓΕΣ: Μοσχάρι, συκώτι, όσπρια, αυγά, δημητριακά

ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ : Μεταβολισμός λιπών, υδατανθράκων και πρωτεϊνών

ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ : προκαλεί Μεταβολικές διαταραχές

 

ΒΙΟΤΙΝΗ

ΠΗΓΕΣ: Αυγά, συκώτι, μοσχάρι, δημητριακά, τυρί ,μπανάνα, ξηροί  καρποί

ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ : Μεταβολισμός λιπών και υδατανθράκων

ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ  : προκαλεί Διαταραχές στο μεταβολισμό υδατανθράκων και λιπών

 

ΒΙΤΑΜΙΝΗ  Β12 ( κυανοκοβαλαμινη )

ΠΗΓΕΣ : Γάλα, συκώτι, αυγά, μοσχάρι, κοτόπουλο, ψάρια, μαγιά  μπύρας

ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ : Μεταβολισμός υδατανθράκων, πρωτεϊνών και λιπών, σχηματισμός ερυθρών αιμοσφαιρίων

ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ :προκαλεί Διαταραχές στο νευρικό σύστημα, κακοήθης αναιμία

 

ΦΥΛΛΙΚΟ ΟΞΥ

ΠΗΓΕΣ: Μοσχάρι, συκώτι, όσπρια, δημητριακά αυγά , πορτοκάλι ,ρεβίθια , βλίτα

ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ : Σχηματισμός ερυθρών αιμοσφαιρίων, νευρικές και αναπαραγωγικές διαταραχές

ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ  : προκαλεί Μεταβολικές διαταραχές, Μεγαλοβλαστική αναιμία, Γαστρεντερικά προβλήματα

 

ΒΙΤΑΜΙΝΗ C

ΠΗΓΕΣ: Πορτοκάλια, λεμόνια, ντομάτες, πιπεριές, φρούτα γενικά

ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ : Ανάπτυξη, άμυνα, διατήρηση ζωής, αντικαρκινική δράση

ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ  : προκαλεί Σκορβούτο.

Αξία  του πρωινού γεύματος

Βιταμίνες

Σπιρουλίνα

Μύθοι και Αλήθειες